Secretarieel

Op een secretariaat is altijd wat te doen: je neemt de telefoon op, beheert de agenda, vergadert, werkt verslagen uit, verstuurt post en ontvangt bezoekers. Het eerste contact met het bedrijf verloopt vaak via jou. Je moet je dus netjes gedragen en er representatief uitzien. Kun jij in de hectiek van de dag je taken plannen en uitvoeren?

Wat leert de leerling?

Secretarieel bestaat uit twee onderdelen: Backoffice en Frontoffice.
In het onderdeel Backoffice leert de leerling hoe hij ondersteunende werkzaamheden uitvoert. Deze werkzaamheden zijn onzichtbaar voor klanten, ze zijn vooral intern van belang. De competenties plannen en organiseren, samenwerken en overleggen spelen hierbij een grote rol. De leerling leert hoe hij een agenda beheert, bijeenkomsten voorbereidt, schriftelijke en telefonische communicatie verzorgt, post verzorgt, kopieert en planningen maakt.

Frontoffice-werkzaamheden zijn vooral gericht op contacten met klanten of bezoekers. Denk aan telefoongesprekken voeren, mailen, klachten afhandelen, bezoekers ontvangen en het bedrijf presenteren. De leerling werkt in dit onderdeel dus vooral aan communicatievaardigheden. Door het hele thema heen leren leerlingen diverse computervaardigheden, zoals werken met het Office-pakket.

Volledig aanbod Bestellen

Alles weten over Perspectief?

Neem contact op en we helpen u graag verder


Sjoerd de Reus
Accountmanager